VZD ģenerāldirektore Vita Narnicka

Valsts zemes dienests (VZD) ir paveicis mērķtiecīgu darbu, lai no šā gada 1. oktobra reorganizētu šā dienesta darbu, padarot to draudzīgāku, efektīvāku un saprotamu gan mūsu klientiem, gan arī sadarbības partneriem. Tas ir nevis “ķeksītis”, lai varētu visiem skaļi stāstīt, ka reformas nonākušas arī līdz VZD, bet gan konkrēti orientēts darbs uz izmaiņām, kas tiktu atzītas par efektīvām, raugoties no visiem aspektiem.

Kas tad ir mainījies?

Viens no galvenajiem ieguvumiem – samazināt gaidīšanas laiku uz VZD sniegtajiem pakalpojumiem. Līdz šim klientu pasūtītos pakalpojumus izpildīja pēc teritoriālā iedalījuma principa, proti, tajā reģionālajā nodaļā, kuras apkalpošanas teritorijā atradās nekustamais īpašums, zemes vienība vai ēka.  Savukārt šobrīd klienta pasūtījumi tiek izpildīti tajā klientu apkalpošanas centrā, kurā konkrētajā brīdī ir mazāks klientu pieplūdums un kura darbinieki nav tik noslogoti.  Respektīvi, ja, piemēram, Rīgas klientu apkalpošanas centrā sāk veidoties rinda, tad klientus apkalpo Valmieras, Madonas vai kādas citas reģionālās nodaļas klientu apkalpošanas centra darbinieki. Jāuzsver, ka izņēmums ir būves kadastrālā uzmērīšanā. Skaidrs, ka būvju kadastrālās uzmērīšanas speciālists dodas pie klienta no tuvākā klientu apkalpošanas centra. Tādējādi informācijas izsniegšanai, datu reģistrēšanai nepieciešamais laiks varētu sarukt no pāris nedēļām līdz pāris dienām.

Lai klienti saņemtu iespējami labāku pakalpojumu, uzlabots ir arī datu kvalitātes kontroles process. Notiek kontroles sistēmas pilnveide, šis process ir centralizēts, kā arī tiek uzsākta viedās kontroles ieviešana. VZD kopā ar Zemesgrāmatu ir uzsācis vienotas īpašumu reģistrācijas procedūras, lai jaunie ieraksti Nekustamā īpašuma valsts kadastrā un Zemesgrāmatā notiktu vienlaicīgi, tādējādi novēršot datu nesakritību. Mums izdevies pilnīgi novērst Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā un Valsts vienotajā datorizētajā zemesgrāmatā reģistrētos datus par nekustamās īpašuma īpašniekiem. Rezultātā jau šobrīd nesakritību apjomi ir būtiski samazinājušies.

Ir izveidota jauna struktūrvienība – Korporatīvo klientu centrs kā instruments stratēģisko klientu un objektu atbalstam. Runa ir par vienotu kontaktpunktu, kurā klienti var uzzināt sev nepieciešamo informāciju par VZD aktualitātēm, kā arī risinātu jautājumus, kas saistīti gan ar abu pušu sadarbību, gan arī iespējamām problēmsituācijām. Šajā centrā tiek arī pārraudzīta un kontrolēta vienota pieeja pasūtījumu reģistrācijā un izpildē. Šeit arī tiks apzinātas mūsu klientu vēlmes, piedāvājot labākos risinājumus, kā arī rosinot pakalpojumu attīstību vai izmaiņas pakalpojumu izpildes procesos. Viens no Korporatīvo klientu centra pienākumiem ir sniegt atbildes uz korporatīvo klientu jautājumiem. Tāpēc VZD interneta mājaslapā korporatīvajiem klientiem saziņai ar VZD turpmāk tiek norādīta tikai KKC e-pasta adrese klienti@vzd.gov.lv. Lai atbildes sniegtu pēc būtības, to sagatavošanā tiks iesaistītas arī citas VZD struktūrvienības atbilstoši to kompetencei. Savukārt VZD struktūrvienībai sagatavoto atbildi jānosūta uz Korporatīvo klientu centra e-pasta adresi klienti@vzd.gov.lv, kuru centra speciālisti nosūtīs klientam no e-pasta adreses klienti@vzd.gov.lv, paraksta zonā liekot centra oficiālo parakstu.

Lai īstenotu šos uzlabojumus, VZD ir veiktas vērienīgas strukturālās izmaiņas, ar skaidru skatījumu, kā padarīt šo iestādi par labāko mūsu valsts reģistru, lai VZD sniegtā informācija būtu atslēgas dati Latvijas teritorijas pārvaldībai – uzticams partneris attīstības projektos.

 

Valsts zemes dienesta ģenerāldirektore
Vita Narnicka