Izpildes termiņš darba dienās
10
Saņēmējs
Jebkura persona
Uzzināt vairāk
Saņemšanas ierobežojumi
-

Personai ir iespēja iegūt dzīvokli, mākslinieka darbnīcu vai neapdzīvojamo telpu īpašumā līdz dzīvojamās mājas privatizācijai. Īpašumā esošo objektu var pārdot, dāvināt, mainīt, izīrēt, ieķīlāt pēc saviem ieskatiem.

Dzīvoklis, mākslinieka darbnīca vai neapdzīvojamā telpa un tās īpašnieks tiek reģistrēti Kadastra informācijas sistēmā, pamatojoties uz iesniegtajiem dokumentiem līdz dzīvojamās mājas privatizācijai. Reģistrācija Kadastra informācijas sistēmā pēc juridiskām sekām pielīdzināma reģistrācijai zemesgrāmatā.

Dienests pakalpojuma izpildes rezultātā sagatavo dokumentu „Apliecība par īpašuma tiesībām uz dzīvokli, mākslinieka darbnīcu vai neapdzīvojamo telpu līdz dzīvojamās mājas privatizācijai”

    Maksājumi

    Pozīcija Cena
    pasta sūtījuma noformēšana (viens pasta sūtījums) 1.87 EUR
    informācijas izsniegšana papīra formā, ja dokumenta apjoms pārsniedz 10 lapas (par katrām 10 lapām) 3.01 EUR

    Informācija par vienu pieprasījuma objektu no informācijas sistēmām un arhīva dokumentiem (viens dokuments)

    27.18 EUR

    pakalpojuma pasūtīšana, neizmantojot tiešsaistes formu, vai saņemšana klātienē vai pa pastu (viens pieprasījums)

    6.86 EUR

    Pakalpojuma cenai papildus pieskaita maksu par sagatavoto dokumentu vai citu materiālu nosūtīšanu pakalpojuma pieprasītājam saskaņā ar pasta sūtījumu piegādātāja spēkā esošajiem izcenojumiem.

    Apliecību par īpašuma tiesībām uz dzīvokli, mākslinieka darbnīcu vai neapdzīvojamo telpu līdz dzīvojamās mājas privatizācijai var pasūtīt, ja:

    • pieņemts privatizācijas komisijas lēmums par dzīvokli, mākslinieka darbnīcu vai neapdzīvojamo telpu nodošanu īpašumā līdz dzīvojamās mājas privatizācijai;
    • ir veikta samaksa par dzīvokļa vai neapdzīvojamo telpu  vai mākslinieka darbnīcu nodošanu īpašumā līdz dzīvojamās mājas privatizācijai.

    Dienestā ierosināta pasūtījuma izpildes nosacījumi

    Lai pasūtītu pakalpojumu,  jāiesniedz:

    • dzīvojamās mājas privatizācijas komisijas lēmums par dzīvokļa, mākslinieka darbnīcas vai neapdzīvojamās telpas nodošanu īpašumā līdz dzīvojamās mājas privatizācijai (oriģināls);
    • apmaksas kvīts, kas apliecina veiktu samaksu par dzīvokli, kas noteikta privatizācijas sertifikātos (oriģināls);
    • apmaksas kvīts, kas apliecina samaksu par dzīvojamās mājas sagatavošanu privatizācijai (oriģināls).

    Pakalpojumu iespējams pasūtīt:

    1. izmantojot portālā Kadastrs.lv pieejamo e-pakalpojumu “Pieteikums Valsts zemes dienesta pakalpojumam”. Šajā gadījumā pieprasījumu var neparakstīt ar elektronisko parakstu, jo ir veikta personas elektroniskā identifikācija. Pieprasījumam pievieno pakalpojuma izpildei nepieciešamos dokumentus (piemēram, pilnvarojuma dokumentu), kas noformēti atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajām prasībām un parakstīti ar drošu elektronisko parakstu un satur laika zīmogu;
    2. nosūtot iesniegumu (parakstītu ar drošu elektronisko parakstu un laika zīmogu), uz jebkura klientu apkalpošanas centra e-pasta adresi vai Dienesta oficiālo e-adresi;
    3. klātienē pēc iepriekšēja pieraksta jebkurā klientu apkalpošanas centrā. Pakalpojuma saņēmējs paraksta klientu apkalpošanas centrā noformētu iesniegumu par pasūtījumu;
    4. pa pastu, nosūtot iesniegumu pakalpojuma saņemšanai uz jebkuru Dienesta klientu apkalpošanas centra adresi.

    Dienests Apliecību par īpašuma tiesībām uz dzīvokli, mākslinieka darbnīcu vai neapdzīvojamo telpu līdz dzīvojamās mājas privatizācijai sagatavo elektroniski bez droša elektroniskā paraksta un laika zīmoga.  Ja apliecību vēlaties saņemt papīra dokumenta veidā, papildus tiks piemērota maksa par pakalpojuma saņemšanu klātienē. Ja apliecību papīra veidā vēlaties saņemt pa pastu, pasūtījuma izpildes termiņā neieskaita piegādes laiku un papildus tiks piemērota maksa par pasta sūtījuma noformēšanu un nosūtīšanu saskaņā ar pasta sūtījumu piegādātāja izcenojumiem. 

    Administratīvo aktu (piemēram atteikuma lēmumu) sagatavo elektroniskā formā un, ja administratīvā akta nosūtīšana adresātam, izmantojot elektroniskās saziņas kanālus, nav iespējama, tad adresātam nosūtāmo eksemplāru sagatavo papīra formā.

    Pakalpojuma izpildes rezultātā sagatavoto dokumentu saņemsiet savā iesniegumā norādītajā veidā:

    • portāla Kadastrs.lv sadaļā „Mans konts” elektroniskā formā pie konkrētā pasūtījuma. Pakalpojuma saņēmējam pievienotā datne portālā Kadastrs.lv būs pieejama 90 kalendārās dienas.
    • e-adresē;
    • pa e-pastu. Dokuments, kas satur ierobežotas pieejamības informāciju, tajā skaitā fizisko personu datus, tiek aizsargāts ar paroli.
    • pa pastu;
    • klātienē pēc iepriekšēja pieraksta jebkurā Dienesta klientu apkalpošanas centrā. Saņemot dokumentu, jāuzrāda personu apliecinošs dokuments – pase vai personas apliecība (ID karte).