Izpildes termiņš darba dienās
5 vai 16
Uzzināt vairāk
Saņēmējs
Jebkura persona
Uzzināt vairāk
Saņemšanas ierobežojumi
-

Ēku, ūdens lietošanas vai ceļa servitūta teritorijas (turpmāk – servitūta teritorija) reģistrāciju vai aktualizāciju Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā (turpmāk – Kadastrs) veic gadījumos, ja nekustamā īpašuma objektam nodibināts jauns vai mainīts nekustamā īpašuma objekta apgrūtinājums - ēku, ūdens lietošanas vai ceļa servitūts.

Atbilstoši Civillikumam kalpojošais nekustamais īpašums ir tas īpašums, kurā atrodas servitūta teritorija, bet valdošais nekustamais īpašums - kas servitūtu lieto jeb valda. Servitūtus var nodibināt ar likumu, tiesas spriedumu, līgumu vai testamentu.

Servitūta teritorijas reģistrāciju vai aktualizāciju:

  • Kadastra informācijas sistēmā ierosina Dienestā, ja zemes vienība reģistrēta Kadastra informācijas sistēmā, bet nav ierakstīta zemesgrāmatā;
  • Kadastra informācijas sistēmā un zemesgrāmatā ierosina atbilstošajā rajona (pilsētas) tiesā, ja zemes vienība ir reģistrēta Kadastra informācijas sistēmā un ir ierakstīta zemesgrāmatā.

.

Maksājumi

Pozīcija Cena
informācijas izvērtēšana un kadastra datu aktualizācija, tai skaitā ieraksta par būves vai telpu grupas dzēšanu, neveicot kadastrālo uzmērīšanu  (viena veida datu aktualizācija par vienu kadastra objektu) 21.00 EUR

pasta sūtījuma noformēšana (viens pasta sūtījums)

1.87 EUR

pakalpojuma pasūtīšana, neizmantojot tiešsaistes formu, vai saņemšana klātienē vai pa pastu (viens pieprasījums)

6.86 EUR

Klients, ierosinot pakalpojumu atbilstošajā tiesā, maksā zemesgrāmatas kancelejas nodevu Zemesgrāmatu likuma 107. pantā noteiktajā apmērā.
Par Dienesta maksas pakalpojumu maksā tikai pēc Dienesta priekšapmaksas rēķina saņemšanas. Par dokumentu nosūtīšanu pa pastu piemēro papildus maksu.

Lai servitūtu reģistrētu Kadastra informācijas sistēmā, Dienestā ir jāiesniedz šādi dokumenti:

  • Dienestam adresēts iesniegums par servitūta teritorijas reģistrāciju, aktualizāciju vai dzēšanu Kadastra informācijas sistēmā;
  • dokuments par servitūta nodibināšanu, maiņu vai izbeigšanu (līgums vai testaments, vai tiesas nolēmums par servitūta nodibināšanu, maiņu vai izbeigšanu) ar servitūta teritorijas grafisko attēlojumu (nav obligāts servitūta teritorijas dzēšanas gadījumā);
  • kopīpašuma gadījumā – piekrišana (vienošanās) no visiem kopīpašniekiem par servitūta nodibināšanu, maiņu vai izbeigšanu;
  • pilnvarojuma dokuments, kas atbilst normatīvo aktu prasībām, ja ierosinātājs ir pilnvarotā persona

Lai servitūtu reģistrētu zemesgrāmatā un Kadastra informācijas sistēmā, atbilstošajā rajona (pilsētas) tiesā ir jāiesniedz šādi dokumenti":

  • nostiprinājuma lūgums, kas adresēts atbilstošajā rajona (pilsētas) tiesai un Dienestā, ja ar to lūgts nostiprināt, grozīt, vai dzēst ēku, ūdens lietošanas vai ceļa servitūtu vai šīs tiesības nodrošinājumu;
  • dokuments par servitūta nodibināšanu, maiņu vai izbeigšanu (līgums vai testaments, vai tiesas nolēmums par servitūta nodibināšanu, maiņu vai izbeigšanu) ar servitūta teritorijas grafisko attēlojumu (nav obligāts servitūta teritorijas dzēšanas gadījumā);
  • kopīpašuma gadījumā – piekrišana (vienošanās) no visiem kopīpašniekiem par servitūta nodibināšanu, maiņu vai izbeigšanu;
  • pilnvarojuma dokuments, kas atbilst normatīvo aktu prasībām, ja ierosinātājs ir pilnvarotā persona;
  • notariāli vai bāriņtiesas apliecināta trešās personas (piemēram, ķīlas ņēmēja (kredītiestādes)) piekrišana (oriģināls)
  • informācija par kancelejas nodevas apmaksu, ja klients kancelejas nodevu ir apmaksājis kredītiestādē vai ar kredītiestādes internetbankas starpniecību;
  • juridiskajām personām – dokumenti, kas apliecina to tiesībspēju un rīcībspēju (statūti, nolikums u.tml.).

Dienestam dokumentus var iesniegt:

  1. izmantojot portālā Kadastrs.lv pieejamo e-pakalpojumu “Pieteikums Valsts zemes dienesta pakalpojumam”. Šajā gadījumā pieprasījumu var neparakstīt ar elektronisko parakstu, jo ir veikta personas elektroniskā identifikācija. Pieprasījumam pievieno pakalpojuma izpildei nepieciešamos dokumentus (piemēram, pilnvarojuma dokumentu), kas noformēti atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajām prasībām un parakstīti ar drošu elektronisko parakstu un satur laika zīmogu;
  2. nosūtot pa e-pastu brīvas formas elektronisku iesniegumu parakstītu ar drošu elektronisko parakstu un laika zīmogu, uz jebkura Dienesta klientu apkalpošanas centra elektroniskā pasta adresi;
  3. uz Dienesta oficiālās elektroniskās adreses kontu, iesniedzot iesniegumu un pakalpojuma izpildei nepieciešamos dokumentus elektronisku dokumenta veidā, kas ir parakstīti ar drošu elektronisko parakstu un laika zīmogu.
  4. klātienē jebkurā Dienesta klientu apkalpošanas centrā. Pasūtot pakalpojumu klātienē Dienesta klientu apkalpošanas centrā, iesniegumu par pakalpojumu var noformēt klientu apkalpošanas konsultants.

Nostiprinājuma lūgumu un tam pievienotos dokumentus rajona (pilsētas) tiesā un Dienestā  var iesniegt:

  • atbilstošajā rajona (pilsētas) tiesā.

Pēc Jūsu pieprasījuma sagatavosim apliecinājumu par kadastra objekta reģistrāciju vai aktualizāciju. Dienests apliecinājumu sagatavos elektroniski bez droša elektroniskā paraksta un laika zīmoga.  Ja apliecinājumu vēlaties saņemt papīra dokumenta veidā, papildus tiks piemērota maksa par pakalpojuma saņemšanu klātienē. Ja apliecinājumu papīra veidā vēlaties saņemt pa pastu, pasūtījuma izpildes termiņā neieskaita piegādes laiku un papildus tiks piemērota maksa par pasta sūtījuma noformēšanu un nosūtīšanu saskaņā ar pasta sūtījumu piegādātāja izcenojumiem. 

Administratīvo aktu (piemēram atteikuma lēmumu) sagatavo elektroniskā formā un, ja administratīvā akta nosūtīšana adresātam, izmantojot elektroniskās saziņas kanālus, nav iespējama, tad adresātam nosūtāmo eksemplāru sagatavo papīra formā.


Pakalpojuma izpildes rezultātā izsniedzamos materiālus, izsniedz iesniegumā norādītajā veidā:

  • ievieto pakalpojuma saņēmējam portāla Kadastrs.lv  „Mans konts” (pakalpojuma saņēmējam pievienotā datne portālā Kadastrs.lv būs pieejama 90 kalendārās dienas).
  • uz klienta oficiālās elektroniskās adreses kontu (ja tāda aktivizēta);
  • pa e-pastu (dokuments, kas satur ierobežotas pieejamības informāciju, tajā skaitā fizisko personu datus, tiek aizsargāts ar paroli).
  • klātienē jebkurā Dienesta klientu apkalpošanas centrā;
  • pa pastu (dokuments tiks nosūtīts ierakstīta pasta sūtījuma veidā, ja tas saturēs ierobežotas pieejamības informāciju).

Informācija par to kā saņemt dokumentu par tiesas pakalpojumu, ja nostiprinājuma lūgumā ir norādīts, ka ir nepieciešams, pieejama šeit.