Dienests uzsāk rajona (pilsētas) tiesā ierosināta Dienesta pasūtījuma (turpmāk – Dienesta pasūtījums) izpildi nākamajā darba dienā pēc tam, kad klients ir apmaksājis viņam izsniegto priekšapmaksas rēķinu par Dienesta maksas pakalpojumu un Dienests no Valsts vienotās datorizētās zemesgrāmatas saņemts paziņojums, ka nostiprinājuma lūgums ir pieļaujams.

Dienests pasūtījuma izpildi veic normatīvajā aktā par kadastra objekta reģistrāciju un kadastra datu aktualizāciju noteiktajā termiņā.

Maksu par Dienesta sniegtajiem pakalpojumiem un kārtību, kādā klients maksā par Dienesta sniegtajiem maksas pakalpojumiem, nosaka Ministru kabineta 2015. gada 22. decembra noteikumi Nr.787 "Valsts zemes dienesta maksas pakalpojumu cenrādis un samaksas kārtība" (turpmāk – Dienesta cenrādis).

Par Dienesta maksas pakalpojumu klientam tiek sagatavots priekšapmaksas rēķins pilnā apmērā.

Klients par Dienesta maksas pakalpojumu maksā tikai pēc Dienesta priekšapmaksas rēķina saņemšanas.

Ja Dienests pakalpojuma izpildes laikā  konstatē, ka atbilstoši nostiprinājuma lūgumam piemērojama cita maksa, kā bija norādīts priekšapmaksas rēķinā, tad Dienests sagatavo gala rēķinu, kuru  nosūta klientam kopā ar informāciju par pakalpojuma izpildi uz klienta norādīto elektroniskā pasta adresi.  Ja iesniegumā nav norādīta elektroniskā pasta adrese, tad uz klienta iesniegumā norādīto tālruņa numuru (īsziņas veidā) nosūta informāciju par sagatavo gala rēķinu un  pasūtījuma izpildi.

Klients Dienesta izsniegto rēķinu var apmaksāt maksājuma mērķī norādot Dienesta rēķina numuru.

Dienests neatbild par kredītiestāžu vai Latvijas pasta pakalpojumu izcenojumiem un to piemērošanu maksai par Dienesta sniegtajiem pakalpojumiem.

Dienesta izrakstītais rēķins uzskatāms par apmaksātu, kad tajā norādītā summa Ministru kabineta noteiktajā kārtībā ir atzīta par saņemtu valsts budžetā.

Veicot maksājumu ar maksājumu pakalpojumu sniedzēja starpniecību, rēķina apmaksa Dienesta kontā tiek ieskaitīta ar laika nobīdi. Lai Dienesta pasūtījuma izpilde uzsāktos nākamajā darba dienā pēc Valsts vienotās datorizētās zemesgrāmatas paziņojuma, ka nostiprinājuma lūgums ir pieļaujams, saņemšanas Dienestā, lūdzam maksājumu veikt klātienē rajona (pilsētas) tiesā, izmantojot POS termināli.

Klientam ir šādas tiesības:

  •  Klientam ir tiesības saņemt informāciju par Dienesta pasūtījuma izpildes gaitu un termiņiem, apmaksas un atmaksas kārtību. Minēto informāciju klients var saņemt klātienē Dienesta klientu apkalpošanas centrā vai zvanot uz Dienesta informatīvo tālruni 67038800.
  • Klientam ir tiesības 30 (trīsdesmit) kalendāra dienu laikā pēc rēķina izrakstīšanas iesniegt Dienesta ģenerāldirektoram pretenziju par rēķinā norādīto pakalpojuma maksu. Šādas pretenzijas iesniegšana neatbrīvo klientu no pienākuma veikt rēķina apmaksu tajā norādītajā termiņā.
  •  Klientam ir tiesības rakstveidā atsaukt nostiprinājuma lūgumu, t.sk. Dienesta pasūtījuma izpildi līdz kadastra objekta vai kadastra datu reģistrācijai vai kadastra datu aktualizācijai Kadastra informācijas sistēmā, iesniegumu adresējot rajona (pilsētas) tiesai un Dienestam. Iesniegumu par nostiprinājuma lūguma atsaukumu var iesniegt rajona (pilsētas) tiesā personiski vai elektroniski, to parakstot ar drošu elektronisko parakstu un laika zīmogu. Iesniegumu par nostiprinājuma lūguma atsaukumu iesniedz visi nostiprinājuma lūdzēji kopā.
  •  Klientam ir tiesības saņemt naudas atmaksu par nesniegtu Dienesta pakalpojumu, ja:
    •  klients saņem rajona (pilsētas) tiesas lēmumu par to, ka nostiprinājuma lūgums atstāts bez ievērības vai nav apmierināms, vai;
    •  klients atsaucis nostiprinājuma lūgumu līdz kadastra objekta vai kadastra datu reģistrācijai vai kadastra datu aktualizācijai Kadastra informācijas sistēmā.

Klientam ir šādi pienākumi:

  •  Klientam ir pienākums savlaicīgi, bet ne vēlāk kā 30 (trīsdesmit) kalendāra dienu laikā pēc Dienesta priekšapmaksas rēķina izrakstīšanas veikt tā apmaksu;
  •  Klientam ir pienākums savlaicīgi iesniegt Dienesta pasūtījuma izpildei nepieciešamos dokumentus, tajā skaitā Dienesta  pieprasīto informāciju un dokumentus;
  •  Lai nodrošinātu kvalitatīvu un savlaicīgu pakalpojumu sniegšanu, klientam ir pienākums neveikt darbības, kas kavē vai varētu kavēt Dienesta pasūtījuma izpildi, jāiesaistās Dienesta vai klienta konstatēto problēmu novēršanā.

Dienestam ir šādas tiesības:

  • Dienestam ir tiesības pagarināt Dienesta pasūtījuma izpildes termiņu, ja Dienesta pasūtījuma izpildei trūkst nepieciešamie dokumenti;
  • Dienestam ir tiesības anulēt pakalpojumu, ja:
    • 30 (trīsdesmit) kalendāra dienu laikā pēc priekšapmaksas rēķina izrakstīšanas, klients nav veicis tā apmaksu, vai;
    • Dienesta pasūtījuma izpilde nav iespējama Dienesta neatkarīgu iemeslu dēļ. Piemēram, no Valsts vienotās datorizētās zemesgrāmatas saņemta informācija, ka nostiprinājuma lūgums nav pieļaujams.
  • Nekustamā īpašuma valsts kadastra likuma 55. pantā noteiktajos gadījumos Dienestam ir tiesības pieņemt lēmumu atteikt kadastra objekta vai kadastra datu reģistrāciju vai kadastra datu aktualizāciju Kadastra informācijas sistēmā, par to piemērojot samaksu atbilstoši Dienesta cenrādim.
  • Dienestam ir tiesības nodot klienta datus parādu piedziņas pakalpojuma sniedzējam, ja klients Dienestam izrakstītos gala rēķinus nav samaksājis tajā noteiktajos termiņos. Zaudējumus, kas Dienestam rodas parādu piedziņas procesā, sedz klients.

Dienestam ir šādi pienākumi:

  • Dienests nekavējoties informē klientu par apstākļiem, kas traucē vai varētu traucēt Dienesta pasūtījuma savlaicīgu un kvalitatīvu izpildi;
  • Dienestam ir pienākums anulēt pakalpojumu, ja klients rakstveidā atsaucis nostiprinājuma lūgumu līdz kadastra objekta vai kadastra datu reģistrācijai vai kadastra datu aktualizācijai Kadastra informācijas sistēmā un, atbilstoši Dienesta cenrādim pārmaksāto naudu atmaksāt klientam mēneša laikā, veicot pārskaitījumu ar kredītiestādes starpniecību uz to bankas kontu, no kura tika veikts maksājums. Gadījumā, ja klientam iepriekš ir sagatavots cits gala rēķins (par citu, iepriekš pasūtītu pakalpojumu) un šim rēķinam ir iestājies samaksas termiņš, bet tas pilnībā vai daļēji vēl nav apmaksāts, naudu novirzīt šī rēķina apmaksai.

Dienesta lēmumu atteikt kadastra objekta vai kadastra datu reģistrāciju vai kadastra datu aktualizāciju Kadastra informācijas sistēmā Dienests klientam izsniedz klienta oficiālajā e-adresē (ja tā ir aktivizēta) vai nosūta pa pastu uz nostiprinājuma lūgumā norādīto nostiprinājuma lūdzēja adresi.

Veidlapas

Rajona (pilsētas) tiesā ierosināta pakalpojuma veidlapas*:

 Nostiprinājuma lūguma formas:

  • Nostiprinājuma lūgums ēku (būvju) kā patstāvīga būvju īpašuma ierakstīšanai zemesgrāmatā un reģistrācijai Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā;
  • Nostiprinājuma lūgums nekustamā īpašuma sadalīšanai vai nekustamā īpašuma izveidošanai no vairāku nekustamo īpašumu sastāvā esošiem objektiem un izmaiņu reģistrācijai Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā;
  • Nostiprinājuma lūgums ēku, ūdens lietošanas vai ceļa servitūta vai šīs tiesības nodrošinājuma nostiprināšanai vai grozīšanai un reģistrācijai Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā