Procesa Apraksts
Pakalpojuma pieprasīšana (1)
Pakalpojumu var pasūtīt:
1. būves vai telpu grupas īpašnieks, ja tāda nav - tiesiskais valdītājs, vai apbūves tiesīgais, ja nedzīvojamā ēka vai inženierbūve uzcelta uz apbūves tiesības, kas ierakstīta zemesgrāmatā, pamata;
2. kopīpašuma gadījumā jebkurš no nekustamā īpašuma īpašniekiem vai, ja tāda nav - tiesiskajiem valdītājiem vai kadastra subjektiem - attiecībā uz būves un telpu grupas pirmreizējo reģistrāciju Kadastra informācijas sistēmā bez tiesībām ierosināt būves sadalīšanu, apvienošanu vai ieraksta par būvi dzēšanu (t.sk. attiecībā uz būvi, kas reģistrēta Kadastra informācijas sistēmā ar nepilnās tehniskās inventarizācijas datiem);
3. zemes īpašnieks - attiecībā uz būvēm ar nenoskaidrotu piederību, kuras atrodas uz zemes īpašniekam piederošas zemes;
4. persona, kurai šādas tiesības vai pienākumus noteikusi tiesa;
5. persona, kurai ar tiesas nolēmumu ir atzītas īpašuma tiesības;
6. persona, kura iesniegumā zvērinātam notāram ir izteikusi gribu pieņemt mantojumu, uzrādot šī iesnieguma norakstu;
7. valsts institūcija vai vietējā pašvaldība, kurai likumā par attiecīgā nekustamā īpašuma atsavināšanu sabiedrības vajadzībām uzlikts pienākums atsavinātos nekustamos īpašumus ierakstīt zemesgrāmatā, - attiecībā uz atdalīto (atsavināmo) un paliekošo (neatsavināmo) nekustamā īpašuma objektu;
8. vietējā pašvaldība (ja tā nav kadastra subjekts), lai administrētu nekustamā īpašuma nodokli;
9. cita persona, kurai likumā noteiktas šādas tiesības;
10. iepriekš minēto personu pilnvarota persona.Pakalpojuma pieprasīšana (2)
Lai saņemtu pakalpojumu, ir jāiesniedz šādi dokumenti:
1. iesniegums par kadastrālās uzmērīšanas darbu veikšanu un datu reģistrāciju vai aktualizāciju Kadastra informācijas sistēmā (iesniegumu var noformēt arī klātienē - klientu apkalpošanas centrā);
2. jaunbūvēm: pašvaldības būvvaldes vai citas institūcijas, kas veic būvvaldes funkcijas, izdotu dokumentu (piemēram, izziņu, būvatļauju) par jaunbūvi, kurā norādīts būvniecības tiesiskais pamats un jaunbūves raksturojums;
3. būvniecības ieceres dokumentāciju (būvprojektu, paskaidrojuma rakstu, apliecinājuma karti), ja tā ir ierosinātāja rīcībā un saskaņota ar būvvaldi;
4. dokumentu, kas apliecina būves pieņemšanu ekspluatācijā, ja būve ir pieņemta ekspluatācijā;
5. ja Kadastra informācijas sistēmā nav reģistrēti īpašuma tiesības apliecinoši dokumenti, tad iesniedz kādu no likumā “Par nekustamā īpašuma ierakstīšanu zemesgrāmatās” noteiktajiem dokumentiem, kas apliecina būves/ telpu grupas tiesisko iegūšanu;
6. ja būve/ telpu grupa ir adresācijas objekts un adrese nav reģistrēta Valsts adrešu reģistrā (par to var bez maksas pārliecināties www.kadastrs.lv), iesniedz pašvaldības lēmuma par adreses piešķiršanu, anulēšanu vai maiņu oriģinālu vai tā atvasinājumu (ja tāds ir ierosinātāja rīcībā);
7. iesnieguma par mantojuma pieņemšanu noraksts, ja persona iesniegumā zvērinātam notāram ir izteikusi gribu pieņemt mantojumu;
8. pilnvara, ja ierosinātājs ir pilnvarotā persona.Pakalpojuma pieprasīšana (3)
Papildus uzrāda dokumentus, ja tie ir ierosinātāja rīcībā:
1. būvniecības ieceres dokumentāciju (būvprojektu, paskaidrojuma rakstu, apliecinājuma karti utt.) gan jaunbūves, gan esošās būves pārbūves vai atjaunošanas gadījumā;
2. dokumentu par būves pieņemšanu ekspluatācijā, ja būve ir pieņemta ekspluatācijā;
3. inženierbūves pasi un reģistrācijas apliecību, ja normatīvie akti paredz inženierbūves reģistrāciju;
4. citu valsts vai pašvaldības iestāžu izdotu vai apstiprinātu dokumentu (piemēram, lēmumu, izziņu, būvniecību regulējošajos normatīvajos aktos noteiktā kārtībā sagatavotu un pašvaldības būvvaldes apstiprinātu informāciju), kas satur norādes par būves, telpu grupas vai telpas apjoma rādītājiem, lietošanas veidiem, būvniecības vai ekspluatācijā pieņemšanas gadiem;
5. normatīvajos aktos noteiktā kārtībā izgatavotu zemes robežu plānu, topogrāfisko plānu, situācijas plānu vai izpildmērījumu dokumentu, kurā grafiski attēlota zemes vienībā esošā inženierbūve un norādīti tās apjoma rādītāji (var iesniegt elektronisko datu nesējā vektordatu (DGN, DXF, SHP, DWG) formātā bez elektroniskā paraksta).Pieprasījuma iesniegšana
Pakalpojumu var pasūtīt:
- nosūtot elektronisku iesniegumu, kas parakstīts ar drošu elektronisko parakstu un laika zīmogu, uz jebkuru Valsts zemes dienesta (VZD) klientu apkalpošanas centra (KAC) elektroniskā pasta adresi vai oficiālo e-adresi. Elektroniski parakstītam iesniegumam jāpievieno normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā noformēti elektroniskie dokumenti, kuri nepieciešami pakalpojuma izpildei.
- klātienē jebkurā VZD KAC, uzrādot personu apliecinošu dokumentu - pasi vai personas apliecību (ID karti). Ja pakalpojumu pieprasa pilnvarota persona, tad papildus jāuzrāda pilnvara;
- pa pastu (pakalpojuma izpilde tiks uzsākta tikai pēc personas identitātes pārbaudes VZD KAC).Pasūtījuma reģistrācija
Pamatojoties uz Jūsu pieprasījumu VZD darbinieks reģistrē pasūtījumu un sagatavo priekšapmaksas rēķinu par pakalpojumu. Priekšapmaksas rēķina summa sastāda 50 procentu no prognozētās maksas par pakalpojumu.
Gadījumā, ja izrakstīto priekšapmaksas rēķinu neapmaksāsiet 30 kalendāro dienu laikā pēc tā izrakstīšanas, uzskatīsim, ka Jūs atteicāties no pakalpojuma un pasūtījumu anulēsim.
Rēķinu nosūtīsim Jums pa e-pastu, ja pieprasījums būs saņemts elektroniski vai pa pastu. Veicot pieprasījumu VZD KAC rēķinu saņemsiet pasūtījuma reģistrācijas brīdī.Pasūtījuma izpilde
VZD uzsāk pasūtījuma izpildi nākamajā darba dienā pēc tam, kad pieņemts pasūtījums un veikta priekšapmaksas rēķina apmaksa.
Izpildot pasūtījumu:
1. Būvju kadastrālās uzmērīšanas speciālists (turpmāk – BKU speciālists) savā darbavietā uzsāk sagatavošanās darbus - izskata un izvērtē gan tos dokumentus, kas iesniegti, gan tos, kas ir VZD arhīvā. BKU speciālists izvērtē arī Kadastra informācijas sistēmā reģistrētos datus par uzmērāmo objektu;
2. BKU speciālists sazinās ar Jums, lai vienotos par kadastrāli uzmērāmā objekta apsekošanas datumu un laiku;
3.Norunātajā laikā BKU speciālists ierodas objektā. Nokļūšanai līdz objektam, BKU speciālists izmanto VZD transportu, kura izmantošanas izdevumi ir iekļauti gala tāmē. Ierodoties objektā, BKU speciālists uzrāda VZD darba apliecību un īsi izklāsta par veicamajām darbībām apsekošanas laikā;
4. BKU speciālists veic objekta apsekošanu un uzmērīšanu;
5. Kad pabeigti būves/telpu grupas kadastrālās uzmērīšanas darbi apvidū un veikta datu reģistrācija/aktualizācija Kadastra informācijas sistēmā, BKU speciālists sagatavo gala tāmi pēc faktiski veiktā darba apjoma.
6. Informāciju par pasūtījuma izpildi un gala rēķinu nosūta uz Jūsu iesniegumā norādīto e-pasta adresi. Ja e-pasta adrese nav norādīta, tad informāciju par pasūtījuma izpildi un gala rēķina apmaksas summu nosūta uz norādīto tālruņa numuru.Pakalpojuma saņemšana
Sagatavotās kadastrālās uzmērīšanas lietas eksemplārs elektroniskā formā (parakstīts ar drošu elektronisko parakstu) un pēc Jūsu pieprasījuma arī apliecinājums par kadastra objekta datu reģistrāciju Kadastra informācijas sistēmā tiks novietots Jūsu kontā - portāla kadastrs.lv sadaļā "Mans konts" pie attiecīgā pasūtījuma.
Pakalpojuma saņēmējam datne portālā kadastrs.lv pieejama 90 kalendārās dienas.
Ja vēlaties saņemt kadastrālās uzmērīšanas lietas eksemplāru arī papīra formā, tad šis fakts jānorāda veicot pasūtījumu. Pirmajam papīra formas kadastrālās uzmērīšanas lietas eksemplāram samaksa netiek piemērota.
Pēc klienta pieprasījuma dokumentus izsniedz arī citā veidā:
- elektroniskā formā, ierakstot VZD elektronisko datu nesējā vai nosūtot uz e-adresi vai e-pastu;
Dokuments, kas satur ierobežotas pieejamības informāciju, tajā skaitā fizisko personu datus, tiek aizsargāts ar paroli.
- klātienē jebkurā VZD klientu apkalpošanas centrā;
- pa pastu (ierakstītā vēstulē).
Svarīgi!
Saņemot pakalpojumu izpildes rezultātā sagatavoto dokumentu VZD klientu apkalpošanas centrā, ir jāuzrāda personu apliecinošs dokuments - pase vai personas apliecība (ID karte), bet pilnvarotai personai - arī pilnvara.